کاربرد مادون قرمز در گوشیهای هوشمند
نوشته شده توسط : سمیه

مادون قرمز (IR) یک فناوری بی سیم موبایل است که برای ارتباط دستگاه با برد کوتاه استفاده می شود. ارتباطات IR دارای محدودیت های عمده ای است زیرا نیاز به بینایی دارد ، برد کوتاهی دارد و قادر به نفوذ در دیوارها نیست. فرستنده های گیرنده IR بسیار ارزان هستند و به عنوان راه حل های ارتباطی با برد کوتاه عمل می کنند.

به دلیل محدودیت های IR ، رهگیری ارتباطات دشوار است. در حقیقت ، معمولاً ارتباطات دستگاه Infrared بصورت (Data Association (IrDA است و اطلاعات بصورت یک به یک مبادله می شود. بنابراین ، داده های منتقل شده بین دستگاه های IrDA معمولاً بدون رمزگذاری هستند.

دستگاههای دارای قابلیت IR به عنوان دستگاههای IrDA شناخته می شوند زیرا مطابق با استانداردهای تعیین شده توسط انجمن داده های مادون قرمز (IrDA) هستند. از دیودهای تابش نور IR (LED) برای انتقال سیگنالهای IR استفاده می شود ، این پرتو ها از لنز عبور می کنند و به صورت پرتوی از داده های IR متمرکز می شوند. منبع پرتو به سرعت برای کد گردن داده روشن و خاموش می شود.

اطلاعات پرتوهای IR توسط یک دستگاه IrDA مجهز به یک فتودودیود سیلیکون دریافت می شود. این گیرنده ، پرتوی IR را برای پردازش به جریان الکتریکی تبدیل می کند. از آنجا که سرعت IR آهسته تر از نور محیط است ، فتودیود سیلیکون می تواند سیگنال IrDA را از نور محیط فیلتر کند.

فرستنده ها و گیرنده های IrDA به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم طبقه بندی می شوند. فرستنده یا گیرنده مستقیم از پرتوی متمرکز و باریک بصورت هدایت شده استفاده می کند ، در حالی که یک فرستنده یا گیرنده غیر مستقیم از الگوی پخش تابش ستفاده می کند و غیر هدایت شده است.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

 





:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: